Milli Eğitim Bakanlığı, 2026-2030 yıllarını kapsayan “İklim Değişikliği Eylem Planı” doğrultusunda, iklim değişikliğinin çevresel ve biyolojik etkilerinden kaynaklanan sağlık risklerine karşı eğitim paydaşlarının sağlıklı yaşam koşullarının korunmasını önemsiyor. Bu kapsamda, öğrenci, öğretmen ve diğer paydaşların fiziksel, ruhsal ve sosyal iyilik hallerinin sürdürülmesi için çeşitli önlemler alınacak. Bakanlık, eğitim ortamlarını iklim değişikliğine dayanıklı ve sağlık dostu…
Milli Eğitim Bakanlığı, 2026-2030 yıllarını kapsayan “İklim Değişikliği Eylem Planı” doğrultusunda, iklim değişikliğinin çevresel ve biyolojik etkilerinden kaynaklanan sağlık risklerine karşı eğitim paydaşlarının sağlıklı yaşam koşullarının korunmasını önemsiyor. Bu kapsamda, öğrenci, öğretmen ve diğer paydaşların fiziksel, ruhsal ve sosyal iyilik hallerinin sürdürülmesi için çeşitli önlemler alınacak.
Bakanlık, eğitim ortamlarını iklim değişikliğine dayanıklı ve sağlık dostu yapılar haline getirerek küresel kuraklık risklerine karşı önlem almayı hedefliyor. Bu doğrultuda, öğrenci, öğretmen, personel ve velilerin sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivite konularındaki farkındalıklarını artırmak için çeşitli faaliyetler düzenlenecek. “Okulumda Sağlıklı Besleniyorum Programı” kapsamında güvenilir gıdaya erişimi desteklemek ve sağlıklı beslenme alışkanlıklarını yaygınlaştırmak amaçlanıyor.
Okul kantin ve yemekhanelerde, artan ortam sıcaklıklarının yol açabileceği gıda güvenliği risklerine karşı “Soğuk Zincir Dijital Takip Sistemi” kurulacak. Ayrıca, karbon ayak izi düşük ürünlerin önceliklendirildiği “Sürdürülebilir Menü Yönetim Sistemi” ile sağlıklı beslenmeyi teşvik edecek adımlar atılacak. Öğrencilerin temiz içme suyuna erişimini kolaylaştırmak için yüksek filtrasyonlu su pınarları yaygınlaştırılacak ve kişisel su termoslarının kullanımı teşvik edilecek.
Okullarda doğal havalandırma esas alınarak temiz hava erişimi sağlanacak ve iç ortam hava kalitesini ölçmek için uygun sistemler kurulacak. Aşırı sıcak veya soğuk hava koşullarına karşı sınıflardaki ısı konforu iyileştirilecek. Ayrıca, öğretmen, öğrenci, personel ve velilere iklim değişikliği konusunda eğitimler verilecek.
Bakanlık, sıfır atık yönetimi, su verimliliği, biyoçeşitliliğin korunması ve çevre farkındalığını artırmayı hedefleyen “yeşil okul” uygulamalarını destekleyecek. Su verimliliğini sağlayan cihazların kullanımının yaygınlaştırılması ve çeşitli çevre dostu uygulamaların hayata geçirilmesi teşvik edilecek. Başarılı uygulamaları paylaşmak için “Yeşil Okul İyi Örnekler Portalı” oluşturulacak ve çevre konularında farkındalık yaratmak amacıyla çeşitli kampanyalar düzenlenecek.
Sonuç olarak, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı ile eğitim ortamlarının sağlık ve çevre dostu hale getirilmesi, öğrencilerin ve eğitim camiasının iklim değişikliği ile mücadelede aktif bir rol oynaması hedefleniyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]
Yorum Yap